سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کسب و کار ها و جذب مشتری

1- طراح داخلی و جذب مشتری

امروزه با جذب مشتری پیشرفت مُد و اهمیت زیباسازی منازل و شرکت‌ها،  داشتن دکوراسیون مناسب، یکی از اهداف جامعه شده است. طراحی مناسب فضای فروشگاه‌ها، گالری‌ها، می‌تواند در جذب مشتری نقش بسزایی داشته باشد. اگر دانش، خلاقیت و مهارت لازم در این زمینه را دارید، می‌توانید کسب و کار کوچک خود را شروع کنید. برای ایجاد چنین کسب و کاری فارغ از امکانات اولیه مانند دفتر کار، وسایل لازم و مجوزهای مورد نیاز بایستی تخصص و تبحر لازم را نیز پیدا کنید.

سرمایه لازم برای شروع این کسب و کار نیز به ‌اندازه اجاره یک دفتر کار و خرید وسایل مورد استفاده در آن می‌باشد. “چیدانه” یکی از کسب و کارهای ایرانی درزمینه دکوراسیون و طراحی داخلی است که ارتباط میان مشتریان و صاحبان کسب و کار را برقرار می‌کند. شما از طریق چیدانه می‌توانید خدمات طراحی دکوراسیون منزل، محل کار و یا هر محیط دیگری را به کارشناسان بسپارید تا به‌صورت حرفه‌ای برای شما انجام دهند. چیدانه در سال 1392 توسط مهدی سخاپور بنیان‌گذاری شد و شما از طریق وبسایت چیدانه می‌توانید خدمات آن‌ها را مشاهده نمایید.

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

2- جوشکار سیار و جذب مشتری

به جهت جذب مشتری کم شدن تعداد مغازه‌های تجاری در زمینه جوشکاری و تراشکاری در سطح شهرهای بزرگ و متمرکز شدن این واحدها در مناطقی خاص، خدمات جوشکاری سیار می‌تواند شغل بسیار پردرآمدی برای شما محسوب شود. برای شروع می‌توانید از امکانات کمتری استفاده کنید تا هزینه زیادی روی دست شما باقی نماند. اما مسلماً خرید وسایل مورد نیاز آن به سرمایه‌های 100 تا 300 میلیونی خواهد داشت.

وبسایت جوشکاری سیار طهران جوش یکی از کسب و کارهای موفق در این زمینه است که اکنون 20 سال از زمان فعالیت آن می‌گذرد.

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

 

تنظیم قراردادهای کاری به لحاظ نیاز به آشنایی با قوانین مربوط با پیچیدگی‌هایی همراه شده است. از این نظر کاربران زیادی به دنبال دریافت خدمات مشاور امور قراردادی هستند. هزینه ایجاد چنین کسب و کاری هم در حد طراحی و توسعه یک سایت اینترنتی است. الو بیزینس در این زمینه یکی از بهترین‌های ایران می‌باشد.

4- سبزی خردکن

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

سبزی خردکنی نیز یکی از کسب کارهایی است که حقوق مناسب  برای شما ایجاد خواهد کرد. برای شروع حتی امکان راه‌اندازی آن در خانه نیز وجود دارد. البته برای جذب مشتریان حضوری نیاز به اجاره یک مغازه خواهید داشت. ازاین‌رو با سرمایه‌های 50 میلیونی هم می‌توانید این کسب و کار را راه‌اندازی کنید.

5- روغن‌گیری

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

با توجه به مضرات زیادی که در روغن‌های صنعتی وجود دارد، روغن‌گیری از دانه‌های روغنی نیز تبدیل به یکی از شغل‌های پردرآمد شده است. حتی امکان شروع این کسب و کار به‌صورت خانگی و با هزینه‌های کم نیز وجود دارد. اگر در خانه کسب و کار روغن‌گیری خود را راه‌اندازی کنید می‌توانید با حدود 10 تا 20 میلیون شرایط و امکانات لازم را برای خود فراهم آورید.

6- آشپز غذای خانگی و دسر

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

تهیه غذای خانگی و مامان پز هم یکی دیگر از کسب و کارهایی است که اگر آشپزی خوبی دارید می‌توانید از آن برای کسب درآمد استفاده نمایید. برای کاهش هزینه‌ها در شروع کار هم می‌توانید با سرویس‌های ارائه‌دهنده این خدمات همکاری کنید که در این صورت با هزینه‌های حدود 10 میلیونی می‌توانید استارت بزنید. وب‌سایت مامان پز که کار خود را از سال 1393 شروع کرده است از نمونه کارهای موفق در این عرصه است که شما هم می‌توانید با این وبسایت همکاری داشته باشید.

7- طراح لباس و جذب مشتری

پوشاک و جذب مشتری یکی از صنایع بسیار بزرگ در زندگی انسان‌ها می‌باشد. در حال حاضر برای آغاز چنین کسب و کاری نیاز به یک کارگاه تولیدی برای تولید، خیاط حرفه‌ای و مکانی برای عرضه محصولات خود خواهید داشت. این نیازمندی‌ها بسته به موقعیت زندگی شما می‌توانند نیاز به سرمایه‌ای اولیه 100 میلیون تومان به بالا داشته باشند. برند “تن درست” یکی از برندهای موفق ایرانی درزمینه طراحی پوشاک است که از ابتدای دهه هفتاد شمسی آغاز شد و  در سال 83 بانام تجاری تن درست به تولید و عرضه‌ی پوشاک الیاف طبیعی و صنایع‌دستی کاربردی زنانه و مردانه پرداخت.