سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جذب مشتری و معرفی کسب و کار جدید

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

13- کسب و کار جدید و جذب مشتری

تعداد گیاه‌خواران در جامعه بشری روزبه‌روز در حال افزایش است. ازاین‌رو فروش چنین محصولاتی هم روند رو به رشدی در پیش گرفته است. اما به دلیل محدودیت در عدم استفاده از گوشت در پخت غذا، هر آشپزی از عهده انجام آن بر نمی‌آید. اگر در این عرصه تبحر دارید می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های مخصوص مانند وبسایت ایران کودک به‌عنوان مرجع آشپزی در ایران محصولات خود را عرضه نموده و کسب درآمد نمایید. ازاین‌رو جز هزینه مواد لازم برای تهیه غذا نیاز به سرمایه دیگری نخواهید داشت. وبسایت ایران کودک از سال 1390 با مدیریت مهدی صفاری کار خود را آغاز و اکنون کاربران بسیار زیادی دارد.

این مطلب را حتما بخوانید:  چطور یک ایده ثروت ساز پیدا کنیم؟

14- ساخت لوازم چوبی

کار با چوب، بسیار متنوع بوده و نیازهای مختلفی از افراد را برآورده می‌سازد. از ساخت مبلمان، میز و صندلی گرفته تا ساخت وسایل تزئینی و وسایل آشپزخانه. این کسب و کار مستلزم مهارت و کار زیاد است. شما می‌توانید از یک کارگاه کوچک، کارتان را شروع کنید و رفته‌رفته با توجه به توسعه شغلتان، آن را گسترش دهید. این ایده می‌تواند نیاز به سرمایه اولیه 100 میلیون تومان و بالاتر داشته باشد. “ایده رو” کسب و کار کوچک ایرانی در زمینه سفارش سازی آنلاین مبلمان و وسایل چوبی است. مرتضی ساقری‌چی‌ها، مدیرعامل این استارتاپ، فارغ‌التحصیل مهندسی فرآیند از دانشگاه تهران است.

15- مشاور آنلاین در زمینه‌های تخصصی مثل کامپیوتر

اگر فردی هستید که درزمینه‌ای خاص مانند اقتصاد، مالی، حقوق، بازاریابی اطلاعاتی تخصصی دارید، می‌توانید با مشاور آنلاین از مهارت خود کسب درآمد نمایید. شما این کار را از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبسایت‌ها می‌توانید انجام دهید. ایجاد چنین کسب و کارهایی نیاز به سرمایه‌های اولیه زیادی ندارد. داشتن یک وب‌سایت یا کانال در شبکه‌ای اجتماعی نیاز شما را برآورده و هزینه‌های لازم برای آن نیز از 1 میلیون تومان شروع می‌شود.

“الوبیزنس” یکی از کسب و کارهای مربوط به معرفی متخصصین در این زمینه است. شما می‌توانید خدمات مشاوره‌ای و کارشناس موردنظر خود را انتخاب کنید و از طریق اطلاعات تماس با ایشان ارتباط برقرار کنید و مشاوره دریافت کنید. حوزه‌های فعالیت این وبسایت شامل بازاریابی و فروش، بیمه، سرمایه‌گذاری، بازرگانی، امور حقوقی، مالیات، راه‌اندازی کسب و کار کوچک و مدیریت منابع انسانی می‌باشد.

16- بازاریابی تلفنی

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

بازاریابی تلفنی نیز یکی از کسب و کارهای کوچکی است که می‌تواند با یک انتخاب درست و روش تأثیرگذار کسب و کاری موفق و پردرآمد برای کاربران باشد. برای شروع این کسب و کار نیاز به سرمایه زیادی نداشته و حتی می‌توانید با یک خط موبایل از خانه این کسب و کار را راه‌اندازی کنید.

17- جذب مشتری جدید

یکی از کارهایی که به‌صورت انفرادی قادر به انجام هستید و نیازی به امکانات زیادی ندارد، تولید محتوای آموزشی، بازاریابی و… است. برای این کار نیاز به اینترنت پرسرعت و یادگیری چند نرم‌افزار ویرایش عکس و ویدیو دارید. بدین ترتیب شما می‌توانید محتوای خود را تولید نمایید و با انتشار آن در وبسایت‌های معتبر، کسب درآمد نمایید. تولید محتوای متنی به‌صورت فریلنسری نیاز به هیچ سرمایه اولیه‌ای ندارد.

برای ایجاد کسب و کار تولید محتوا هم می‌توان با سرمایه‌های کم از یک میلیون تومان شروع کرد. “نویسش” به‌عنوان اولین  پلتفرم تخصصی برون‌سپاری محتوا به زبان فارسی، درزمینه ارائه خدمات تولید محتوا فعال است.  این وبسایت در سال 96 توسط میلاد اسلامی زاد بنیان‌گذاری شد. مشتریان می‌تواند در این وبسایت سفارش تولید محتوای موردنظر خود را بدهند و ظرف مدت مقرر تحویل بگیرند.

18- ساخت دفترهای فانتزی

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

ساخت دفترهای فانتزی برای کودکان و نوجوانان کسب کاری است که در فصول خاصی می‌تواند درآمدهای قابل توجهی برای شما ایجاد نماید. لازمه ایجاد این کسب و کار نیز دسترسی به مواد اولیه آن است. برای این کار می‌توانید بخش‌های از فعالیت خود را با سایر شرکت‌ها شریک شوید. در کل برای چنین برنامه‌ای نیز نیاز به یک دفتر کوچک و دستگاه‌های برای چاپ خواهید داشت. البته سرمایه اولیه این کسب و کار نیز کمتر از 50 میلیون تومان است.

19- ساخت مجسمه با سنگ یا چوب یا گل پلیمر

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

برای ایجاد چنین کسب و کاری در درجه اول نیاز به تخصص خواهید داشت. در صورت نداشتن تخصص با هزینه‌های یادگیری و اجاره کارگاه بستگی به شهری که در آن سکونت دارید از 50 میلیون تا 500 میلیون سرمایه لازم خواهید داشت.

20- ساخت کتاب های pdf

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

برای ساخت کتاب‌های پی‌دی‌اف و فروش آن‌ها در اینترنت سرمایه زیادی نخواهید داشت. ایجاد یک سایت اینترنتی و استفاده از نرم‌افزارهای ساخت چنین کتاب‌هایی تنها به سرمایه‌های کمتر از 10 میلیون نیاز خواهد داشت. سایت اینترنتی کتاب سبز از نمونه‌های موفق چنین کسب و کاری در ایران می‌باشد.

21- ساخت کتاب های صوتی

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

18- با جذب مشتری میتوانید

به دلیل مشغله‌های کاری زیاد استقبال از کتاب‌های صوتی بسیار زیاد شده و کاربران زیادی به دنبال تهیه این موارد برای خود هستند. برای ایجاد این کسب و کار هم مانند اکثر کسب و کارهای اینترنتی نیاز به سرمایه زیادی ندارید و با حدود 10 میلیون تومان می‌توانید این کسب و کار را با قدرت شروع کنید. کتابراه و پانته آ ازجمله کسب و کارهای موفق در این زمینه هستند.

22- ساخت پادکست

معرفی 18 کسب و کار کوچک در ایران

تولید پادکست نیز مانند ساخت کتاب‌های صورتی یک دهه‌ای است که در ایران رواج پیدا کرده است. این پادکست‌ها حتی به برنامه‌های رادیوی نیز نفوذ کرده‌اند. برای ایجاد این کسب و کار هم حداقل سرمایه  را لازم خواهید داشت و می‌توانید با کمتر از 10 میلیون تومان آن را جلو ببرید.