سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با جذب مشتری رشد کنید

23- جذب مشتری جامع

جذب مشتری یکی از کارهایی که می‌توانید با امکانات نسبتاً ساده انجام دهید و از آن کسب درآمد نمایید، ساخت فایل‌های آموزشی است. اگر به رایانه و چند نرم‌افزار ساده دسترسی دارید، ساخت فایل‌های آموزشی در هر حیطه‌ای که به آن مسلط هستید می‌تواند شمارا در این مسیر یاری دهید. ساخت ویدئوهای آموزشی خیلی نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد. بستری برای ارائه‌ای فایل‌ها در اینترنت و یک روش درست بازاریابی حتی امکان شروع این کسب و کار را با سرمایه 1 میلیون تومانی فراهم می‌آورد.

“فرادرس” ازجمله وبسایت‌های پرطرفدار ارائه خدمات در این زمینه است. شما می‌توانید فایل‌های آموزشی مربوط به مباحث مالی را در این سایت جستجو کنید. همچنین می‌توانید به‌عنوان مدرس فایلی را ساخته و به فرادرس ارسال نمایید تا در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

24- مترجم

بهتر است بدانید در صورتی که سابقه ترجمه دارید می‌توانید با ترجمه مقالات و متون تخصصی از طریق سایت‌های فعال یا شبکه‌های اجتماعی درآمد خوبی را برای خود  داشته باشید. سایت‌های معتبر زیادی در این زمینه وجود دارند که شما می‌توانید به‌عنوان مترجم در آن‌ها فعالیت کنید. ایجاد چنین کسب و کاری هم با کمترین میزان سرمایه اولیه برای کاربران مقدور است. حتی بدون نیاز به افتتاح سایت با حضور در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید از این حرفه به کسب درآمد بپردازید.

یکی از وبسایت‌های باسابقه در این زمینه ”تهران ترجمه” است که کار خود را از سال 1389 آغاز کرده است… شما با انجام آزمون آنلاین در این سایت و پاسخ صحیح به سؤالات مربوط می‌توانید به جرگه مترجمان این سایت بپیوندید.

25- تعمیر موبایل و کامپیوتر

یکی از مشاغلی که در میان افراد علاقه‌مند به امور فنی، جذاب و نسبتاً پر درآمد است، تعمیرات موبایل و کامپیوتر است. از آنجایی که بسیاری از خدمات از طریق رایانه، تلفن همراه صورت می‌گیرد، مشکلات ایجادشده در این وسایل می‌تواند زمینه‌ساز ظهور چنین شغلی باشد. برای شروع این کسب و کار به سرمایه لازم برای اجاره یک دفتر کار و تهیه قطعات و ابزارهای اولیه خواهید داشت. با سرمایه‌های 150 تا 200 میلیونی می‌توانید این کسب و کار را راه بیندازید.

“آیفیکس” یکی از وبسایت‌های معتبر درزمینه ارائه خدمات تعمیر موبایل  است که خدمت خود را در محل موردنظر مشتری ارائه می‌دهد

26- برنامه‌ریز مراسمات

یکی از مشاغلی که چندی است موردتوجه است، برنامه‌ریزی  و مدیریت برای مراسم است. این مراسم می‌تواند شامل مراسم ازدواج، تولد، تحریم و… باشد. برنامه‌ریزان با ارائه پکیج‌های مختلف و متناسب با بودجه شما، به شما کمک می‌کنند تا مراسمی مناسب با بودجه‌تان تدارک ببینید. برای مثال در مراسم عروسی این پکیج شامل خدمات زیبایی، مزون‌ها، تالارهای اجرای مراسم، آتلیه‌های عکاسی و فیلم‌برداری، گل‌فروشی و … باشد.  شما می‌توانید برای این کار یک دفتر کوچک اجاره کنید و خدمات خود را در آنجا به مشتریان ارائه دهید. داشتن یک صفحه در شبکه‌های اجتماعی یا داشتن وبسایت نیز در مقیاس کوچک‌تر می‌تواند یاری‌رسان شما باشد.

برای ایجاد چنین کسب و کاری نیاز به سرمایه 1 تا 50 میلیون تومانی بسته به نوع کار خواهید داشت. اولین پلتفرمی که در ارتباط با مدیریت مراسم با تاکید بر مراسم ازدواج طراحی شد، “روژت” بود. در این وبسایت شما به سادگی می‌توانید خدمت موردنظر خود را با بازه قیمتی مدنظر و محل موردنظر جستجو کنید و پکیج مناسبی برای مراسم خود انتخاب کنید.

27- فروش محصولات غذایی

در شرایطی که جامعه روزبه‌روز به سمت مکانیزه شدن پیش می‌رود، وجود فروشگاه‌های آنلاین برای خرید مواد غذایی ایده پرطرفداری به نظر می‌رسد. داشتن اپلیکیشن موبایلی، یک کانال در شبکه‌های اجتماعی و دسترسی به مواد غذایی نیازمندی‌های اولیه این کسب و کار می‌باشند. برای افتتاح چنین کسب و کاری و رساندن آن به درآمد نیاز به سرمایه اولیه کمتر از 5 میلیون تومان خواهید داشت.

اپلیکیشن “به‌روز رسان” ازجمله پلتفرم‌هایی است که درزمینه فروش محصولات غذایی فعال است که سال 97 توسط محمد فوزی بنیان‌گذاری شد. شما نیز می‌توانید کار خودتان را در این زمینه از طریق شبکه‌های اجتماعی، وبسایت یا به‌صورت حضوری از طریق فروش محصولات در منازل آغاز کنید.

28- آموزش آنلاین

اگر در حرفه خاصی مهارت ویژه‌ای دارید می‌توانید آن را آموزش دهید. برای چنین کسب و کاری نیاز به یک نرم‌افزار تدریس آنلاین خواهید داشت که به‌صورت رایگان در اینترنت وجود دارد. هزینه زیادی هم برای شروع این کسب و کارهای لازم نیست. ازجمله وبسایتهایی که این فعالیت را انجام می‌دهند می‌توان به وبسایت آموزشی خانه سرمایه اشاره کرد. این سایت به آموزش مفاهیم بورسی می‌پردازد. دوره آموزش بورس نخبگان به‌صورت آنلاین (نوین) و بخشی دیگر به‌صورت حضوری (عادی) برگزار می گردد.

29- پرورش و فروش گل و گیاه

وجود گیاهان زینتی در هر خانه‌ای، می‌تواند باعث شادابی منزل و بهتر شدن روحیه افراد شود. یکی از مشاغلی که می‌توانید با رشد و توسعه آن درآمد خوبی کسب نمایید، داشتن یک گلخانه کوچک  پرورش گیاهان زینتی است. برای شروع چنین کسب و کاری نیاز به باغچه‌ای متناسب خواهید داشت. تهیه این باغچه در سطح شهر می‌تواند کمی گران تمام شود اما در حومه شهر مکی توانید با قیمت‌های مناسب آن را تهیه نمایید. البته با توجه به هزینه خرید تخم گیاه نیاز به هزینه 50 تا 100 میلیونی خواهید داشت.

یکی از کسب و کارهای ایرانی در این زمینه “گلستان” است که از طریق یک فروشگاه آنلاین به فعالیت می‌پردازد. مؤسس این وبسایت  رضا امید سالاری است که کار خود را از سال 97 آغاز کرده است.

30- توسعه اپلیکیشن های موبایلی

با پیشرفت تکنولوژی و همچنین دانش درزمینه فین تک، برنامه‌نویسان فرصت بیشتری جهت ایجاد کسب و کار پیداکرده‌اند. در دنیایی که بسیاری از فعالیت‌ها به دلیل افزایش سرعت و صرفه‌جویی در وقت به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند، توسعه دادن نرم‌افزارهای موبایل و ایجاد اپلیکیشن‌های متفاوت طرفداران زیادی پیداکرده است. برای شروع چنین کسب و کاری فارغ از تخصص نیاز به هزینه خاصی نخواهید داشت. با داشتن یک لپ‌تاپ می‌توانید این کسب و کار را در خانه نیز راه بیندازید. البته برای خرید لپ‌تاپ‌های مناسب برای چنین کاری نیاز به سرمایه حدود 15 تا 20 میلیونی دارید.

ازجمله اپلیکیشن‌های ایرانی که اخیراً موردتوجه زیادی قرارگرفته، “آچاره” است. آچاره پلتفرمی است که در آن دو بخش مشتری وجود دارد. مشتریان که خدمات دریافت می‌کنند و مشتریانی که خدمات ارائه می‌دهند. این استارتاپ در سال 95 توسط سه تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به دنبال ایده‌ای استارت آپ آچارفرانسه تشکیل شد. بنیان‌گذار اصلی این ایده امیر حسام صلواتی بود.

31- ارائه خدمات گرافیکی و چاپ

اگر با نرم‌افزارهای گرافیکی آشنا بوده و خلاقیت لازم در این زمینه را دارید، تعلل نکنید! شما می‌توانید کار خود را از سفارش‌های روزمره و کوچک آغاز کنید و رفته‌رفته کسب و کار کوچک خود را گسترش دهید. درنهایت می‌توانید برای معرفی خود وبسایت داشته باشید و سفارش بگیرید. برای شروع می‌توانید بدون داشتن دفتر فیزیکی تنها با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی این کسب و کار را راه بیندازید که هزینه خاصی هم لازم نخواهید داشت.

یکی از کسب و کارهای ایرانی در این زمینه “طرحان” است که به خدمات آنلاین طراحی و چاپ می‌پردازد. 35 طراح در این سایت به فعالیت می‌پردازند. شما می‌توانید خدمت موردنظر خود را در وبسایت طرحان سفارش دهید تا توسط طراحان و گرافیست‌های متبحر انجام شود. یکی از خدمات انجام‌شده در این وبسایت طراحی کارت ویزیت است. این کسب و کار توسط علی شمس بنیان‌گذاری شده است.